Национална држава је дом и огњиште, упориште и уточиште једне нације. Она је једини природни и животворни оквир једног народа. Међутим, у историји људског друштва не постоји само национална држава, него су се државе оснивале и на религиозним, династичким, олигархијским и империјалистичким темељима. Као такве, ове државе нису у стању да се успешно одупру јеврејској идеји интернационализма. Нарочито зато што њихов склоп не испуњава у потпуности природне услове друштвеног живота. Идеји интернационализма може се једино успешно супротставити идеја органске националне државе која собом представља једну чисто природну творевину.
Национална држава јесте организована људска заједница која у себи оличава групу људи истог крвног сродства, повезаних међусобно осећањем исте судбине и уједињених заједничком националном влашћу на заједничкој територији. Национална држава јесте отеловљена нација и само она омогућава у потпуности једном народу да живи својственим националним животом. Међутим, национална држава није појам само национални, она је и социјални појам, као што национализам губи свој смисао ако није социјалан, ако његова национална форма није испуњена социјалном садржином која ће се оличавати у социјалној правди. Исто тако једној држави данас нема опстанка ако се у њој не поштује и ако њом не влада начело социјалне правде. Прави тип социјалне државе јесте национална држава, јер као што каже народна пословица: "Правда држи земљу и градове", и то нарочито социјална правда. А социјалну правду и владавину поретка и права може дати само органска, национална држава са својим природним, исконским органима-сталежима. Ти органи националне државе јесу природне и праве народне организације које су постојале од искони, од онда од када постоји подела рада, од када земљорадник обрађује земљу, занатлија ради свој занат и трговац води своју трговину. Али, да би једна држава била стварно национална и народна држава, у њој се искључује потчињавање једног сталежа другоме, а то ће бити онда када у држави постоји Вођа-Домаћин (баш као што је Бог домаћин васионе, а отац-породице), када у држави влада брига за општи интерес, за заједницу, када државом влада народни дух и поштовање традиције и морала, када се за подлогу економског богатства државе не узима злато него стваралачка способност, рад целе нације. Таква држава, која садржи поменуте елементе јесте национална држава. Једино таква држава у којој постоји општенародна политика уместо партијске, уместо вештачки наметнуте класне борбе, јесте права национална држава. Зато националну државу не могу водити људи који пре општих гледају своје интересе, нити људи неморални и бескрупулозни. Националну државу треба да води и једино може успешно да води национална елита. А национална елита је со и видело нације, то су национално и социјално најсвеснији и најпожртвованији припадници националне заједнице, који понесени градилачким одушевљењем целој нацији пружају примере самопрегора борећи се за њу и указујући јој пут у будућност.
Једино у националној држави, могуће је успешно супротстављање рушилачкој и лажној идеји интернационализма - стваралачке, садржајне и природне идеје национализма. Ту се идеја супротставља идеји. Рушилачкој - стваралачка. Онај ко буде носилац стварачке идеје биће победник. То је снага стваралачке националне идеје, а њу носе у себи национална држава и њена елита.
Једино у националној држави, могуће је успешно супротстављање рушилачкој и лажној идеји интернационализма - стваралачке, садржајне и природне идеје национализма. Ту се идеја супротставља идеји. Рушилачкој - стваралачка. Онај ко буде носилац стварачке идеје биће победник. То је снага стваралачке националне идеје, а њу носе у себи национална држава и њена елита.
С. Н.
Нема коментара:
Постави коментар